Scam of Scientology forum index Scam of Scientology
Kritisch forum over een gevaarlijke en kwaadaardige sekte

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vrouw dood gevonden in Narconon.
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Scam of Scientology forum index -> Narconon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Navy

BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2007 6:26 pm    Onderwerp: Vrouw dood gevonden in Narconon. Reageer met quote

Vrouw dood gevonden in instelling verslavingszorg.

ZUTPHEN (ANP) - Een 30-jarige vrouw uit Zutphen is vrijdagochtend dood aangetroffen in het gebouw van een instelling voor verslavingszorg, aan de Deventerweg in haar woonplaats. Het gaat om de stichting Narconon, aldus de politie. De vrouw verbleef daar voor behandeling.

De Zutphense is vermoedelijk op donderdagavond of de nacht daarna overleden. De politie onderzoekt de doodsoorzaak.

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Navy

BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2007 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Zutphense afkickkliniek treurt om overleden bewoonster

ZUTPHEN - Een bewoonster van de Zutphense verslavingskliniek Narconon is vanmorgen dood aangetroffen. Volgens politievoorlichter Bert Top zijn er geen aanwijzingen die duiden op een misdrijf.

Hij verwacht dat het onderzoek naar de doodsoorzaak, mogelijk een slechte conditie, nog enige tijd in beslag zal nemen.

© de Stentor

Doodsoorzaak een slechte conditie? En dan zo iemand blootstellen aan elke dag een overdosis niacine (Een overdosis veroorzaakt huidafwijkingen, diarree, gestoorde leverfunctie, een te hoog bloedsuikergehalte en jicht.) en urenlange saunasessies.
Verstandige mensen daar bij Narconon.....

- L. Ron Hubbard
Naar boven
reintje

BerichtGeplaatst: za okt 13, 2007 12:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Navy.... licht eens toe.
Quote:
En dan zo iemand blootstellen aan elke dag een overdosis niacine

Ik ben niet bekend met "het feit?" dat dat gebeurt...
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Navy

BerichtGeplaatst: za okt 13, 2007 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om op Hubbardiaanse wijze af te kicken heeft Hubbard bedacht dat je lichaam ontdaan moet worden van alle gif. Maar ook mensen die nog nooit gerookt of gedronken, laat staan aan de drugs zijn geweest moeten die procedure ondergaan.
De "Purification Rundown". Behalve uit mindcontrol technieken bestaat het uit urenlange dagelijkse sessies in de sauna, tot wel 5 uur achter elkaar.
Heel veel hardlopen.
Overdoses niacine (vitamine B3) in nemen, calcium-magnesium drankjes drinken. Veel water drinken. Hubbard was namelijk de (foutieve) mening toegedaan dat alle drugs e.d. residuën achterlaten in het lichaamsvet.

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: za okt 13, 2007 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Commentaar in de Stentor:
Quote:
Makkelijk praten als je er niets vanaf weet.Het was een leuke meid.Ik weet dit omdat ik haar ontmoet heb.Bij narconon zijn mensen van verschillende nationaliteiten..Ze was er al langer en had dus de periode van de sauna ik denk al lang achter zich.Je kunt een kaarsje voor haar branden.Zonde van zo'n mooi mens.

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2007 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Meer informatie over Narconon vind je hier:
http://www.cs.cmu.edu/~dst/Narconon/

Wat de sekte zelf verteld:
http://www.narcononnederland.nl/
En let er dan op hoe vaak Wink zijzelf de link leggen tussen de sekte en Narconon.

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 8:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mogelijk drugs Narconondode

ZUTPHEN - Bij afkickcentrum Narconon in Zutphen wordt niet uitgesloten dat de 30-jarige vrouw die daar vrijdag dood op bed werd aangetroffen, is overleden aan drugs.

"Je kunt de mensen hier niet 24 uur per dag achter slot en grendel houden", zegt directeur Joanna Kluessien. "Het spul is ook in Zutphen op straat verkrijgbaar." Narconon grijpt het voorval aan om nog intensiever campagne te voeren tegen drugsgebruik. De vrouw verbleef al acht maanden bij het afkickcentrum.

© de Stentor

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dood vrouw komt hard aan bij Narconon
door Jenny Polman

ZUTPHEN - Directeur Joanna Kluessien van het particuliere afkickcentrum Narconon in Zutphen sluit niets uit als het gaat om de onverwachte dood van de 30-jarige Laura, vrijdag.

Ook niet dat de vrouw er, ondanks alle beperkende maatregelen, toch in is geslaagd drugs het centrum aan de Deventerweg binnen te smokkelen. "Dat is het afschuwelijke hiervan", zegt een duidelijk aangeslagen Kluessien, die een studiereis naar Denemarken heeft afgebroken om bereikbaar te kunnen zijn voor bewoners en familieleden.

Laura - de naam is gefingeerd uit respect voor de nabestaanden - verbleef al acht maanden bij Narconon en kon het harde afkickprogramma goed aan. "Ze at goed en kwam zelfs weer aan, ze sliep goed, was energiek en heel behulpzaam", zegt Daan Reinstra, pr-functionaris van Narconon, over de vrouw die vrijdagochtend dood op haar bed werd gevonden. Over de doodsoorzaak is nog niets bekend, maar Kleussien en Reinstra sluiten een drugsgerelateerde oorzaak niet uit. "Bewoners mogen alleen onder begeleiding de stad in maar je kunt de mensen hier niet 24 uur per dag achter slot en grendel houden. De deuren hier staan altijd open en het spul is overal verkrijgbaar."

Narconon zal het tragische voorval aangrijpen nog intensiever campagne te voeren tegen drugs. "We willen nog meer voorlichting geven over wat drugs met je doen. Want het is makkelijker jeugd ervan te weerhouden er ooit aan te beginnen dan ze er weer van af te krijgen. Je kunt kinderen er niet jong genoeg tegen waarschuwen. Het gebruik ervan lijkt ook steeds meer te worden geaccepteerd in onze samenleving, er wordt vreemder tegen je aan gekeken als je geen pillen slikt dan wanneer je dat wel doet. We gaan nog harder vechten om drugsgebruik uit te bannen. Zoiets als dit mag nooit weer gebeuren, daar gaan we alles aan doen."

Voor de overige (25) bewoners van Narconon is de dood van Laura een harde les, zegt Kluessien. "Ze zijn wakker geschud, praten er veel over. Ze zijn weer met de neus op de feiten gedrukt. Wij ook trouwens." Laura gebruikte aanvankelijk heroïne, later speed en subotex (pillen), tot ze bij Narconon terecht kwam. Of ze geheel clean was durft Kluessien niet te zeggen.

Kluessien is zeer content met de manier waarop de Zutphense politie met de dood van Laura omgaat. "Heel grondig en meelevend. Ook zij willen tot op de bodem uitgezocht hebben waaraan ze is overleden. Dat willen wij ook. En als blijkt dat ze iets heeft gebruikt dan hoop ik dat ook degene die haar het spul heeft geleverd wordt opgepakt." Dat zou volgens Kluessien om een Zutphense dealer moeten gaan. De bewoners besteden een dezer dagen op hun eigen manier aandacht aan de dood van Laura, die in Griekenland - haar land van herkomst - zal worden begraven. "We gaan samen een bloemstuk maken en houden in de beslotenheid van onze eigen kring een kleine ceremonie."

© de Stentor

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 10:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afkickende junks en alcoholisten kun je niet vertrouwen. Dat hadden ze bij NarCONon nog net door, dus ging er begeleiding mee als men de stad in ging.

Dat het dan ook best wel een goed idee zou zijn om ook 's nachts toezicht te handhaven, daar was men kennelijk niet opgekomen. Of het was dan tenminste zeer slecht geregeld.
Deze laksheid heeft misschien wel een mensenleven gekost.
Dat neem ik NarCONon zeer kwalijk.

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2007 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag is bekend gemaakt dat het lichaam door de politie/justitie is vrijgegeven voor de begrafenis, zondag in Griekenland (land van herkomst van de vrouw).
Maar de doodsoorzaak is nog steeds niet bekend. De politie kan het onderzoek pas afronden als het toxicologisch onderzoek door NFI in Den Haag is afgerond.

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2007 6:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Doodsoorzaak Narconon-dode nog onbekend
door Peter ten Cate

ZUTPHEN - Nog steeds bestaat geen duidelijkheid over de doodsoorzaak van een 30-jarige bewoonster van afkickcentrum Narconon in Zutphen.

De onverwachte dood van de vrouw, vorige week vrijdag, heeft veel beroering veroorzaakt in het particuliere centrum.

"Het politie-onderzoek is nog niet afgerond. We wachten nog op de uitslag van toxicologisch onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut in Den Haag", aldus woordvoerder Anton de Ronde van de Regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland.

Het technisch-wetenschappelijk op zich is (los van de uitslag) wél door het NFI beëindigd. Dat is de reden dat het stoffelijk overschot inmiddels is vrijgegeven. Volgens directeur Joanna Kluessien heerst er een week na het drama nog steeds een mineurstemming bij Narconon. "Iedereen is nog erg aangeslagen. Maar we moeten verder." De dood van de vrouw heeft de overige 25 bewoners ruw wakker geschud en met de neus op de feiten gedrukt.

Volgens de directeur hanteert het centrum 'vrij strakke regels', maar zullen die waar mogelijk toch nog verder worden aangescherpt. Ook wil Narconon er sneller consequenties aan verbinden wanneer bewoners toch in de fout gaan met bijvoorbeeld drugs.

Om bewoners nog meer te beschermen voor ongewenste invloed van buitenaf, met name drugsdealers, heeft de leiding ook het idee geoppend rondom het huis aan de Deventerweg een hek te plaatsen. Volgens directeur Kluessien zal daarover onder andere met de brandweer Zutphen overleg worden gevoerd. Vooral de achterzijde (kant voetbalveld) van het pand wordt als kwetsbare plek getypeerd.

Voor Kluessien, die vorige week vanwege het drama een studiereis naar Denemarken afbrak, wordt het morgen opnieuw een emotionele dag. Ze woont dan in Griekenland de begrafenis bij van de van oorsprong uit dat land afkomstige bewoonster.

© de Stentor

- L. Ron Hubbard
Naar boven
Navy

BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 8:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Doodsoorzaak Narconondode nog onbekend

ZUTPHEN - Een maand na het plotselinge overlijden van een 30-jarige bewoonster van het Zutphense afkickcentrum Narconon staat de doodsoorzaak nog altijd niet vast.

Volgens woordvoerder Anton de Ronde van de Regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland is de uitslag van het toxicologisch onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut (Den Haag) nog niet binnen.

Daardoor kan het politieonderzoek naar de dood van de van oorsprong Griekse vrouw nog niet worden afgerond. Haar onverwachte dood op vrijdag 12 oktober veroorzaakte in en rond het particuliere centrum in Zutphen veel beroering. Het afkickcentrum aan de Deventerweg werd een groot deel van de dag met linten afgegrendeld voor buitenstaanders.

De vrouw is drie weken geleden begraven in haar geboorteland.

© de Stentor

- L. Ron Hubbard
Naar boven
pumpkin

BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2008 5:58 am    Onderwerp: beetje respect voor deze meid Reageer met quote

heb haar goed gekend, ze was een topmeid en leuk in de omgang! altijd klaar om iemand te helpen en ze was goed op weg! het is heel tragisch dat dit heeft plaatsgevonden en ik vind het ronduit schofterig dat mensen de dood van een MEDEMENS gebruiken om een organisatie onderuit te halen! want laten we eerlijk zijn, het is erg genoeg dat dit meisje dit overkomen is en wat er niet bij verteld word is dat het in 25 jaar tijd de eerste en enigste keer is dat er zo'n tragische gebeurtenis plaats heeft in narconon Zutphen! dit is te danken aan de toewijding van deze mensen en vergeet niet dat zij het als niemand haar de helpende hand had toegereikt sowieso niet gered zou hebben! spreek namens velen als ik zeg dat ik haar heel erg mis! rest in piece malaka.....miss ya....
Naar boven
Isis

BerichtGeplaatst: zo mrt 02, 2008 2:46 pm    Onderwerp: programma Narconon Reageer met quote

Dag mensen, Ik ben nieuw op dit forum en om een bepaalde reden:
De negatieve, ongenuaceerde, niet geverifieërde, bevooroordeelde berichten eens wat tegengas te bieden.
Ik heb een zoon bij Narconon zitten sinds een kleine twee maanden. Hij had ook al eens bij een reguliere instelling gezeten voor zijn verslaving. Maar Narconon springt er met kop en schouders bovenuit.
Ik ken de mensen nu zelf , ben daar binnen geweest en kom er nog genoeg. De staf is héél verantwoordelijkheids bewust . En de sfeer is daar enorm positief.
Vóórdat je denkt te weten wat goed is en wat niet , moet je eerst gedegen onderzoek doen ! Niet maar in het wilde weg alles wat je "hoort" geloven!!!
Ik weet zelf ook veel van vitamines enz. De manier waarop deze vit en mineralen worden gegeven en onder wat voor omstandigheden maken het verschil. Maar daar weten jullie blijkbaar niets van.
Het saunaprogramma zit heel intelligent in elkaar en kan juist zo intens worden gedaan mede dankzij de hoge vit. en mineralen en niacine drijft gifstoffen uit de vetcellen waar ze opgeslagen liggen en die moeten eruit in de sauna. En dat doe je niet door een half uurtje per dag.
En het is géén hele hete sauna en je zit niet 5 uur achter elkaar erin.
Het is verdeeld over de dag.
Al deze verhalen van jullie hangen als los zand aan elkaar.
De vrouw die overleden is ..was al lang klaar met het saunaprogramma en gebruikte geen hoge dosis niacine meer.

Dit forum is volgens mij één en al negativiteit tegen scientology en alles wat er maar mee te maken heeft.
Maar de meeste mensen weten eigenlijk niets, behalve wat zij "GEHOORD OF GELEZEN HEBBEN " EN BEGAAN DE GROTE FOUT ZICH DINGEN WIJS TE LATEN MAKEN, ZICH TE LATEN MANIPLEREN, MEE TE GAAN IN ZWARTE PROPAGANDA ENZ. ZONDER ZÉLF ONDERZOEK TE DOEN.
Je moet niet alles geloven wat je leest of hoort.
Er gebeuren achter de schermen op wereldniveau dingen die juist erop gericht zijn om mensen die "gevaarlijk " zijn , omdat ze de mensen bewust maken, in een negatief daglicht te plaatsen, tegen te werken en als het moet: kapot maken. Om zeep helpen enz.
Ik ben geen scientoloog. Maar ik heb er niets tegen.
Heeft iemand van jullie zich weleens verdiept in de kern ervan?
Het onstaan ervan en wat er in Amerika gebeurde toen?
Wat de rol is geweest van de CIA, FBI enz.
Waren jullie erbij?Weten jullie alles?
Hoe kun je echt weten wat waar is en wat niet?
Ik pretendeer dat niet te weten .Maar dit forum wél.
Ik weet wél één ding :Narconon is oke. De mensen zijn oke. Nee, meer dan dat. En het is ze helemaal niet om het geld te doen.
Wij hebben ook weinig geld en tóch helpen ze.
Ze zijn heel gemotiveerd en ik heb veel vertrouwen in ze.
Iis
Naar boven
Peter Schilte

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 7:52 am    Onderwerp: Re: programma Narconon Reageer met quote

Isis schreef:
Dag mensen, Ik ben nieuw op dit forum en om een bepaalde reden:
De negatieve, ongenuaceerde, niet geverifieërde, bevooroordeelde berichten eens wat tegengas te bieden.
Ik heb een zoon bij Narconon zitten sinds een kleine twee maanden. Hij had ook al eens bij een reguliere instelling gezeten voor zijn verslaving. Maar Narconon springt er met kop en schouders bovenuit.
Ik ken de mensen nu zelf , ben daar binnen geweest en kom er nog genoeg. De staf is héél verantwoordelijkheids bewust . En de sfeer is daar enorm positief.
Vóórdat je denkt te weten wat goed is en wat niet , moet je eerst gedegen onderzoek doen ! Niet maar in het wilde weg alles wat je "hoort" geloven!!!
Ik weet zelf ook veel van vitamines enz. De manier waarop deze vit en mineralen worden gegeven en onder wat voor omstandigheden maken het verschil. Maar daar weten jullie blijkbaar niets van.
Het saunaprogramma zit heel intelligent in elkaar en kan juist zo intens worden gedaan mede dankzij de hoge vit. en mineralen en niacine drijft gifstoffen uit de vetcellen waar ze opgeslagen liggen en die moeten eruit in de sauna. En dat doe je niet door een half uurtje per dag.
En het is géén hele hete sauna en je zit niet 5 uur achter elkaar erin.
Het is verdeeld over de dag.
Al deze verhalen van jullie hangen als los zand aan elkaar.
De vrouw die overleden is ..was al lang klaar met het saunaprogramma en gebruikte geen hoge dosis niacine meer.

Dit forum is volgens mij één en al negativiteit tegen scientology en alles wat er maar mee te maken heeft.
Maar de meeste mensen weten eigenlijk niets, behalve wat zij "GEHOORD OF GELEZEN HEBBEN " EN BEGAAN DE GROTE FOUT ZICH DINGEN WIJS TE LATEN MAKEN, ZICH TE LATEN MANIPLEREN, MEE TE GAAN IN ZWARTE PROPAGANDA ENZ. ZONDER ZÉLF ONDERZOEK TE DOEN.
Je moet niet alles geloven wat je leest of hoort.
Er gebeuren achter de schermen op wereldniveau dingen die juist erop gericht zijn om mensen die "gevaarlijk " zijn , omdat ze de mensen bewust maken, in een negatief daglicht te plaatsen, tegen te werken en als het moet: kapot maken. Om zeep helpen enz.
Ik ben geen scientoloog. Maar ik heb er niets tegen.
Heeft iemand van jullie zich weleens verdiept in de kern ervan?
Het onstaan ervan en wat er in Amerika gebeurde toen?
Wat de rol is geweest van de CIA, FBI enz.
Waren jullie erbij?Weten jullie alles?
Hoe kun je echt weten wat waar is en wat niet?
Ik pretendeer dat niet te weten .Maar dit forum wél.
Ik weet wél één ding :Narconon is oke. De mensen zijn oke. Nee, meer dan dat. En het is ze helemaal niet om het geld te doen.
Wij hebben ook weinig geld en tóch helpen ze.
Ze zijn heel gemotiveerd en ik heb veel vertrouwen in ze.
Iis

Negatief? Jazeker! En met goede redenen.
De hele procedure die wordt gebruikt bij Narconon is bedacht door Hubbard. Hubbard bedacht ook een religie, puur uit financiele overwegingen. Als dat nou alles was, viel het nog mee. Maar Hubbard's sekte is ook echt een sekte. Als uw zoon via Narconon in de sekte terecht komt, en u of hij steeds opnieuw wordt gevraagd om meer geld om zijn "studie" te bekostigen en het totaalbedrag gaat tienduizenden euro's belopen, dan hoop ik dat uw ogen open gaan.
Vele ex-leden hebben heel wat boekjes opengedaan over de sekte en de daaraan verbonden Narconon. Daar zult u nog wel achterkomen.
Overigens is het slagingspercentage bij narconon niet anders dan bij andere afkickcentra. Dus is de kans groot dat uw zoon, ondanks de vriendelijke mensen, weer terugvalt in zijn oude gedrag navenant groot. Ikzelf ben ook afgekickt van heroïne: niet in een centrum, maar met behulp van vrienden thuis. En ik gebruik sindsdien geen heroïne meer!
Een kennis is afgekickt bij Narconon en gebruikt ook niets meer, maar haar heeft het 35.000 gulden gekost. Mij helemaal niets.
Steek uw licht eens op en zoek eens op het internet naar "scientology". En leer de zwarte kanten kennen van een sekte die er uitsluitend op gericht is om geld binnen te halen. Voor haar eigen utopie namelijk: wereldheerschappij.
En wanneer uw zoon in de sekte terecht is gekomen en u komt er toevallig achter wat de sekte allemaal verborgen heeft gehouden en u maakt daar opmerkingen over, hou er dan rekening mee dat u uw zoon alsnog verliest. Althans alle contact met hem. Want dat is de sekte ten voeten uit.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Scam of Scientology forum index -> Narconon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: