Scam of Scientology forum index Scam of Scientology
Kritisch forum over een gevaarlijke en kwaadaardige sekte

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vrouw dood gevonden in Narconon.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Scam of Scientology forum index -> Narconon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Isis

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 12:07 pm    Onderwerp: wat nou?????? Reageer met quote

Wat gebeurt hier ????????????????

Ik ben net een lang antwoord aan het typen,ben al een uur bezig en ineens word ik eruit gegooid want ik zou een verkeerd ingelogd zijn.

Kan ik weer opnieuw beginnen....shit!
Isis
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Isis

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 12:17 pm    Onderwerp: narconon en geld Reageer met quote

Hallo Peter, ik heb geen tijd mijn bericht helemaal opnieuw te schrijven.
Ik vind het wl hl dubieus dat ik er zo uit gegegooid word.
Je zou haast denken dat er iemand de hand in heeft.
Ik was al meer dan uur ingelogd en aan het typen !!!!
Mijn bericht was GOED !!!
Een duidelijk tegengas-bericht op de haast uitsluitend afbrekende berichten over NArconon en scientology.
Wat vreselijk jammer dat dit bericht ineens weggevaagd is.
Ik maakte duidelijk dat mijn zoon bijna gratis bij Narconon is.
het hele programma geld is al binnen (donaties) we hebben slechts een beginbedrag betaald.
En op de rest kom ik nog terug.
Ik schrijf mijn mening alsnog. Later vandaag of morgen.
Isis
Naar boven
Peter Schilte

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Isis, ik ben de eigenaar van zowel website als forum. Ik kan je met de hand op mijn hart zeggen dat ik niets gedaan heb wat jouw zomaar tijdens het schrijven van een bericht eraf heeft gegooid. Ik kan wel zien, als ik als Administrator ben ingelogd, wie er is en waar, maar normaal gesproken ben ik niet eens ingelogd. Dus ik heb geen idee wat er aan de hand was. Maar ik ga toch eens even achter de schermen kijken.

Als het Narconon lukt je zoon af te laten kicken, dan zal ik zeer blij met je zijn. Maar let er in vredesnaam op dat ze je zoon niet naar binnen, in de sekte hengelen. Dat overkwam mijn ex-vriendin namelijk wel. Het gevolg was een enorme schuldenlast. Gelukkig is ze er na jaren achter dat het toch niet zo'n toffe club is en is er uit. Dus let op!

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een instelling aangepast. Of het iets te maken had met je ervaring weet ik niet, maar ergens stond dat een sessieduur 3600 seconden = 1 uur mocht zijn. Is nu 2 uur. Dit zu het kunnen zijn waardoor je na een uur typen uitgelogd werd. In ieder geval mijn oprechte excuses.

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Peter,
Ja ik had al begrepen dat jij beheerder en administrator bent..
Nou anyway..... Keb geen zin om alles te herhalen nu wat ik vanmorgen allemaal geschreven heb.
Het was gewoon heel raar ; ineens kreeg ik een ander scherm en er stond: JE BENT MOGELIJK INGLOGD ONDER EEN VERKEERDE NAAM.....
probeer het opnieuw..........en dat deed ik en ik was niet eens uigelogd.
Maar ik kon niet terug naar het scherm waar ik mijn bericht aan het typen was. Ja kon wel maar toen was het er niet meer....
Nou dat vind ik nog steeds vreemd.
Jij was wel ingelogd overigens. dat zag ik ergens
En later zag ik dat niet meer..op andere pagina's.
Kan je zien wie er ingelogd is als gebruiker?

Ik ben niet bang dat mijn zoon in de handen valt van scientology...om het maar zo te noemen.
Ik ben via googelen vorig jaar mei om hulp te vinden voor verslaving op Narconon gestuit. Heb toen van alles gelezen en ook contact gemaakt met Zutphen.
Mijn zoon is toen niet gelijk daar heen gegaan.
Pas nadat andere reguliere instanties (waaronder de Jellinek kliniek) geen passende hulp boden , ben ik weer bij hun terecht gekomen.
En toen is hij daar heen gegaan, ik ben meegeweest ,heb de mensen ontmoet , het huis gezien, de sfeer geproefd. Eigen gevoel,intutie zei me dat het oke is.
En dat voelt nog steeds zo.
Ik ben door het leven heen al veel tegen gekomen over bedrog.
ik houd mijn ogen open en vooral ook mijn waarheidsmeter.
Tja...... ik zal zeker blijven opletten en ook dit forum blijven informeren over mijn ervaringen.

NOOT: ik vind het jammer dat er zo weinig mensen zijn op dit FORUM.
Juist de uitwisseling,communicatie is zo belangrijk. Wat ook het onderwerp is.
ik bedoel : waar is anders een forum voor bedoeld ?????
LIEVE GROETEN
ISIS
Naar boven
Peter Schilte

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Wink
Zorg ook dat je goed in contact blijft met je zoon.

O, je bericht staat er twee keer. Ik zie zou snel geen verschil, dus zal ik er eentje weghalen?

Overigens is er zo weinig over en van de sekte bij de meeste mensen bekend dat het forum bijna helemaal door mij, eerst als Navy en nu onder mijn echte naam, wordt volgeschreven. Is helaas weinig aan te doen. Betekent natuurlijk wel dat de sekte weinig nieuwe slachtoffers kan maken.

Ik wens je zoon, en jou natuurlijk ook, een drugvrij leven! Dat het hem mag lukken!

BerichtGeplaatst: ma mrt 03, 2008 10:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Peter Schilte schreef:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Wink
Zorg ook dat je goed in contact blijft met je zoon.

O, je bericht staat er twee keer. Ik zie zou snel geen verschil, dus zal ik er eentje weghalen?

Overigens is er zo weinig over en van de sekte bij de meeste mensen bekend dat het forum bijna helemaal door mij, eerst als Navy en nu onder mijn echte naam, wordt volgeschreven. Is helaas weinig aan te doen. Betekent natuurlijk wel dat de sekte weinig nieuwe slachtoffers kan maken.

Ik wens je zoon, en jou natuurlijk ook, een drugvrij leven! Dat het hem mag lukken!

Hoi..
Ik weet niet hoe het kan dat mijn bericht er twee keer staat.
ik heb het maar n keer gestuurd..?

Ja, ik zal zeker goed met hem in contact blijven. dat doe ik al.
Ik kom elke twee weken naar Zutphen en heb sowieso heel goed contact met hem altijd al gehad. Hij woont nog bij mij thuis namelijk. Nou ja .. nu even niet natuurlijk.
ik kan me niet voorstellen dat dit een verkeerde plek is.
Ben jij er weleens geweest? Zou misschien een idee zijn daar eens te gaan kijken.?
Geef het een kans!
Lieve groet,
Isis

Groeten
Isis
Naar boven
Peter Schilte

BerichtGeplaatst: do apr 17, 2008 12:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Navy schreef:
Quote:
Zutphense afkickkliniek treurt om overleden bewoonster

ZUTPHEN - Een bewoonster van de Zutphense verslavingskliniek Narconon is vanmorgen dood aangetroffen. Volgens politievoorlichter Bert Top zijn er geen aanwijzingen die duiden op een misdrijf.

Hij verwacht dat het onderzoek naar de doodsoorzaak, mogelijk een slechte conditie, nog enige tijd in beslag zal nemen.

de Stentor

Doodsoorzaak een slechte conditie? En dan zo iemand blootstellen aan elke dag een overdosis niacine (Een overdosis veroorzaakt huidafwijkingen, diarree, gestoorde leverfunctie, een te hoog bloedsuikergehalte en jicht.) en urenlange saunasessies.
Verstandige mensen daar bij Narconon.....

Inmiddels is wel het een en ander duidelijk geworden.
De vrouw kreeg van iemand herone en is daarvan 's avonds al in een ernstige crisis geraakt. In plaats van medische hulp en een ambulance te laten komen heeft men tot de volgende ochtend gewacht om de rust in de buurt niet te verstoren(!). Toen was het wel te laat en was ze al overleden.
[sarcastisch]Geweldige gezondheidszorg, daar bij Narconon![/sarcastisch]

BerichtGeplaatst: do mei 01, 2008 2:57 pm    Onderwerp: Narcononprogramma is goed Reageer met quote

Peter Schilte schreef:
Navy schreef:
Quote:
Zutphense afkickkliniek treurt om overleden bewoonster

ZUTPHEN - Een bewoonster van de Zutphense verslavingskliniek Narconon is vanmorgen dood aangetroffen. Volgens politievoorlichter Bert Top zijn er geen aanwijzingen die duiden op een misdrijf.

Hij verwacht dat het onderzoek naar de doodsoorzaak, mogelijk een slechte conditie, nog enige tijd in beslag zal nemen.

de Stentor

Doodsoorzaak een slechte conditie? En dan zo iemand blootstellen aan elke dag een overdosis niacine (Een overdosis veroorzaakt huidafwijkingen, diarree, gestoorde leverfunctie, een te hoog bloedsuikergehalte en jicht.) en urenlange saunasessies.
Verstandige mensen daar bij Narconon.....

Inmiddels is wel het een en ander duidelijk geworden.
De vrouw kreeg van iemand herone en is daarvan 's avonds al in een ernstige crisis geraakt. In plaats van medische hulp en een ambulance te laten komen heeft men tot de volgende ochtend gewacht om de rust in de buurt niet te verstoren(!). Toen was het wel te laat en was ze al overleden.
[sarcastisch]Geweldige gezondheidszorg, daar bij Narconon![/sarcastisch]

Hallo Peter,
Ik had beloofd dat ik jou/jullie op de hoogte zou houden over mijn zoon die nu bijna 4 maanden bij NArconon is. Het gaat heel goed met hem. Hij is erg gemotiveerd. Het programma is GOED !
Ik kom vaak op bezoek in Zutphen en ken de mensen.

Ik las ook jouw laatste bericht over de vrouw die dood aangetrofen was een poos geleden.
Zo is het niet gegaan. Dat weet ik uit eerste hand van mensen van Narconon. Bij Narconon wordt er wel degelijk goed voor mensen gezorgd. Het is echter geen gesloten kliniek en als er iemand iets binnen smokkelt en het gaat fout dan is dat niet te wijten aan de mensen van Narconon. Mensen worden daar niet continu in de gaten gehouden en opgesloten. Zeker niet als ze al heel ver in het programma zijn.
De vrouw in kwestie was niet in een slechte conditie. Zij was overigens al lang klaar met het saunaprogramma en de niacine e.d Wat overigens niet waar is dat je daar zo makkelijk een overdosis van kan krijgen.Dit klopt niet.. heb ik allemaal uitgezocht. Ik weet ook veel van vitaminen enz.
Ik ga niet in detail over de werkelijke toedracht want dat zijn prive aangelegenheden. Het is al erg genoeg .
Ik weet niet hoe jij aan jouw informatie komt. Uit welke bron.

Ik vind het jammer dat je zo afgeeft op Narconon. Want ik zie daar heel goede dingen gebeuren. Verslaving is afschuwelijk en de mensen daar knokken . De mensen van NArconon zijn haast allemaal ex-verslaafden die weer anderen helpen. Die mensen zijn super gemotiveerd.
Ik ben zo blij dat ik Narconon gevonden heb. Mijn zoon kon nergens goed terecht. In de reguliere zorg zijn weinig opnames voor jongeren.
Dat had ie al gedaan en het paste niet bij hem.
Dit programma zit totaal anders in elkaar.
Ik heb er vertrouwen in.
Groet
Isis
Naar boven
Peter Schilte

BerichtGeplaatst: do mei 01, 2008 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Isis, mijn bron zat binnen bij Narconon toen het is gebeurd. Was erbij.
Overigens, ik ben ook verslaafd geweest hoor. Mij lukte de eerste keren ook niet om eraf te komen. Maar de 4de poging slaagde. En het was niet bij Narconon: ik had vrienden die om MIJ gaven.

BerichtGeplaatst: do mei 01, 2008 5:27 pm    Onderwerp: Waar? Reageer met quote

Peter Schilte schreef:
Isis, mijn bron zat binnen bij Narconon toen het is gebeurd. Was erbij.
Overigens, ik ben ook verslaafd geweest hoor. Mij lukte de eerste keren ook niet om eraf te komen. Maar de 4de poging slaagde. En het was niet bij Narconon: ik had vrienden die om MIJ gaven.

Hoi Peter,
Mijn bron was er ook. Nou is de vraag wie er de waarheid vertelt.
Jouw bron moet iemand zijn die het niet erg op heeft met Narconon. Anders zou ie/ze dit niet vertellen.
Het is waar dat iemand heroine naar binnen gesmokkelt heeft en de vrouw zelf wilde gebruiken.
Of het waar is dat men al wist dat ze niet goed was, wat er aan de hand was en wilden wachten, dus niet ingrijpen geloof ik niet .
Waar was jouw bron dan precies bij? De waarheid kan ook verdraaid worden .
Kunnen we dit voortzetten buiten de site?

Ik wil geen dingen schrijven die iedereen kan lezen. Ik wil niemands privacy schenden, begrijp je ?

Jij had geluk met je vrienden en dat je een eigen huis had.
Ik geef ook vreselijk veel om mijn zoon en wilde hem helpen maar dat ging thuis nou juist niet. Iedere situatie is weer anders.
Mijn zoon is er nog niet. Want de (psychische) triggers zijn nog aanwezig en als hij nu thuis zou komen zou hij waarschijnlijk nog terug vallen.
Over niacine wil ik iets toevoegen maar weet niet hoe.
Is een stuk tekst dat ik geselecteerd heb...
Groet Isis
Naar boven
scino

BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 11:23 am    Onderwerp: Re: Waar? Reageer met quote

Isis schreef:

Jouw bron moet iemand zijn die het niet erg op heeft met Narconon.

Het heeft niet zoveel zin om met Peter te discussueren. Omdat Narconon een link heeft met Scientology is het daar -DUS- helemaal fout, volgens Peter. Zijn site heet niet voor niets 'Scam of Scientology'.

Even OFF-TOPIC ( niet over de Scam van Scientology dus ). De manier waarop Narconon verslaving aanpakt is behoorlijk anders dan gebruikelijk.
- Ze gebruiken geen medicatie ( zoals b.v. methadon voor heroine verslaving )
- Een verslaafde is 'student' en volgt als het ware een cursus om het leven zonder drugs aan te kunnen. Heel simpel gezegd zou je kunnen zeggen dat mensen geleerd wordt beter voor zichzelf op te komen. Deze cursussen zijn gebaseerd op Scientology materiaal
- De lichamelijke afkick is gebaseerd op de 'Purification Rundown': veel in de sauna zitten en vitamines slikken. Volgens medici heeft dit geen effect, maar anderzijds boeken medici ook weinig succes in het behandelen van verslaving. Het gaat erom dat een verslaafde 'ergens mee bezig is' in de zeer, zeer moeilijke eerste weken zonder drugs.

Narconon schermt met succespercentages van 75%. Zou het waar zijn? Bijna te mooi om waar te zijn. Anderzijds, al is het maar 10%, die 10% zijn gered van een hopeloze toekomst vol vernedering en armoede.

In de Verenigde Staten werkt Narconon met een flat-fee van 25,000 dollar. In de regel krijg je daar vier maanden behandeling voor. De begeleiders zijn meestal ex-verslaafden. Er zijn bij Narconon geen medici en verpleegkundigen in dienst! In die zin lijkt het me een profijtelijke instelling.

Mijn punt: niets is zwart OF wit. De waarheid ligt altijd in het midden. Roep Scientology of Narconon tegen Peter en het wordt zwart voor zijn ogen. Hij profileert zich internationaal als een soort 'leider' van de Nederlandse anti-Scientology beweging.

Het is o zo makkelijk om ergens tegen te zijn, en zeker als het om Scientology gaat. Het is in ons land verboden om een Boerka te dragen maar het is wel toegestaan om gemaskerd tegen Scientology te demonstreren. Wie of wat is er na Scientology aan de beurt? Wie gaat -men- dan aanpakken?
-scino
Naar boven
Isis

BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 12:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Scino,
Ik ben blij dit geluid van jou te horen.
Als je mijn vorige berichten hebt gelezen, zie je dat ik juist wat tegengas probeer te geven... Dus positieve berichten over Narconon.
Ieder heeft zijn verhaal. Peter's verhaal is gekleurd door woede.
Mijn verhaal is gekleurd door liefdevolle hulp die mijn zoon ( en ik ) krijgen.
Ik weet van de hoed en de rand van het programma bij Narconon.
Dat sprak me nou juist heel erg aan !
Sauna en veel vitaminen ( op een gerichte manier ingezet !) helpen het lichaam ontgiften en de geest helder te krijgen wat je anders misschien na een jaar pas bereikt.
Inderdaad zijn de cursussen gebaseerd op 'scientology' materiaal.
De man die ooit in aanraking kwam met dit mateiaal was William Benitez, een drugsverslaafde die in Amerika voor de zoveelste keer in de gevangenis belandde door zijn verslaving. Daar las hij een boek van L Ron Hubbard , dat was rond 1964/65 en toen bestond scientology nog niet eens !!!! Door de boeken van L Ron Hubbard is William Benitez van zijn verslaving af gekomen . Iets wat hem voorheen nooit gelukt was.
Hij ging toen ook andere verslaafden helpen ( in de gevangenis !!)
Hij is eigenlijk de Stichter van NArconon. Met hulp van Ron Hubbard.
Later is pas de Scientology beweging onstaan.

Wat geld betreft : als je bij een prive instelling in behandeling (opname ) gaat in Nederland ben je ongeveer (dat is echt het goedkoopste)3000,00 euro tot ongeveer 6000,00 kwijt per maand. Een gesprek kost al gauw 150 tot 200 euro.

Narconon heeft alleen een begin bedrag gevraagd aan ons omdat wij op bijstands niveau leven.
Dus ...... zijn ze alleen op geld uit ? Nee.

Ik zie mijn zoon om de week. Of in Zutphen of thuis in Amsterdam als hij op weekend komt. Het gaat goed met hem. Ik ben Narconon dankbaar
Groet
Isis
Naar boven
Peter Schilte

BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 2:05 pm    Onderwerp: Re: Waar? Reageer met quote

scino schreef:
Isis schreef:

Jouw bron moet iemand zijn die het niet erg op heeft met Narconon.

Het heeft niet zoveel zin om met Peter te discussueren. Omdat Narconon een link heeft met Scientology is het daar -DUS- helemaal fout, volgens Peter. Zijn site heet niet voor niets 'Scam of Scientology'.

Even OFF-TOPIC ( niet over de Scam van Scientology dus ). De manier waarop Narconon verslaving aanpakt is behoorlijk anders dan gebruikelijk.
- Ze gebruiken geen medicatie ( zoals b.v. methadon voor heroine verslaving )
- Een verslaafde is 'student' en volgt als het ware een cursus om het leven zonder drugs aan te kunnen. Heel simpel gezegd zou je kunnen zeggen dat mensen geleerd wordt beter voor zichzelf op te komen. Deze cursussen zijn gebaseerd op Scientology materiaal
- De lichamelijke afkick is gebaseerd op de 'Purification Rundown': veel in de sauna zitten en vitamines slikken. Volgens medici heeft dit geen effect, maar anderzijds boeken medici ook weinig succes in het behandelen van verslaving. Het gaat erom dat een verslaafde 'ergens mee bezig is' in de zeer, zeer moeilijke eerste weken zonder drugs.

Die conclusie blijft voor jou. Mijn bezwaar is niet of men resultaat boekt, want resultaten zijn er zeer zeker, maar de manier waarop. Wanneer Narconon geen enkele binding zou hebben met de sekte dan zou het met wat veranderingen best een goede instelling zijn. Mijn bezwaar is voornamelijk dat er niet wetenschappelijke methodes worden gebruikt. Methodes die grote vraagtekens opreopen bij terzake deskundigen: is elke dag uren in de sauna wel zo goed; is het innemen van grote hoeveelheden vitamines wel verantwoord; is het toepassen van mindcontrol technieken als de TR's verstandig? Je zegt dat het een kwestie is van bezighouden. Dat is met mij ook gedaan. Maar bij was geen sprake van pseudowetenschappelijk gedoe. Bovendien is de link met de sekte van dien aard dat het meeste geld daar naartoe gaat. Daarnaast worden veel "cursisten" (wat een naam voor patinten) de sekte ingeloosd. Dat zijn mijn bezwaren. Maar als het iemand lukt af te kicken: hoera! Maar alleen als hij of zij uit de klauwen van de sekte is gebleven. Want in feite wordt de ene verslaving voor de andere ingeruild.

Quote:
Narconon schermt met succespercentages van 75%. Zou het waar zijn? Bijna te mooi om waar te zijn. Anderzijds, al is het maar 10%, die 10% zijn gered van een hopeloze toekomst vol vernedering en armoede.

In de Verenigde Staten werkt Narconon met een flat-fee van 25,000 dollar. In de regel krijg je daar vier maanden behandeling voor. De begeleiders zijn meestal ex-verslaafden. Er zijn bij Narconon geen medici en verpleegkundigen in dienst! In die zin lijkt het me een profijtelijke instelling.

Maar wanneer de "cursist" na een week geen vooruitgang boekt of kritische vragen stelt over de werkwijze dan wordt deze zonder pardon verwijderd. Met 20 dollar in zijn zak, kilometers van de Narcononvestiging en zonder restitutie van de betaling. Neimand afgekickt, weg geld. Dit gebeurt in het grote voorbeeld Amerika. Hoe het hier is weet ik niet.

Quote:
Mijn punt: niets is zwart OF wit. De waarheid ligt altijd in het midden. Roep Scientology of Narconon tegen Peter en het wordt zwart voor zijn ogen. Hij profileert zich internationaal als een soort 'leider' van de Nederlandse anti-Scientology beweging.

Wie zegt dat ik daar anders over denk liegt. Maar er zijn teveel negatieve dingen om meer positief te kunnen zijn. Ik heb op de website meer dan genoeg voorbeelden geplaats om daar achteloos aan voorbij te gaan. Bovendien wil ik nog benadrukken dat mijn eerste gevoel erg positief was toen ik van de sekte hoorde. Haar eigen gedrag heeft dat totaal om doen draaien. Het overgrote deel van de leden van de sekte zijn 100% goedwillende mensen. Mensen echter die niets weten van dat waar k de vinger op wens te leggen. Mensen ook die een erg rooskleurig en onvolledig, zo niet voorgelogen beeld kregen voorgeschoteld toen zij kennismaakten met de sekte.
Het is de leiding die ik aanval. Waar ik kritiek op heb. De organisatie die niet deugt.

Quote:
Het is o zo makkelijk om ergens tegen te zijn, en zeker als het om Scientology gaat. Het is in ons land verboden om een Boerka te dragen maar het is wel toegestaan om gemaskerd tegen Scientology te demonstreren. Wie of wat is er na Scientology aan de beurt? Wie gaat -men- dan aanpakken?
-scino

Ik geloof dat ik voldoende over mijn motieven heb verteld.
Wie de volgende is?
Waarschijnlijk ook een sekte die haar eigen leden voorliegt, misbruikt, van familieleden losmaakt, de vrijheid van meningsuiting onder het mom van copyrights probeert in te dammen, critici uitmaakt voor anti-religiueze extremisten, misbruikt maakt van makkelijk te benvloeden mensen, exhorbitant veel geeld vraagt om je met mindcontrol technieken te "knechten".
Dat wordt de volgende, na het verdwijnen van de huidige, inhumane organisatie die resideert onder het dictatoriale gezag van David Miscavige, de man die ondergeschikten bij regel mishandelt. De uiteindelijke baas dus van Narconon. Het is naar zjn organisatie dat het geld gaat.

BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 2:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Isis schreef:
Hallo Scino,
Ik ben blij dit geluid van jou te horen.
Als je mijn vorige berichten hebt gelezen, zie je dat ik juist wat tegengas probeer te geven... Dus positieve berichten over Narconon.
Ieder heeft zijn verhaal. Peter's verhaal is gekleurd door woede.
Mijn verhaal is gekleurd door liefdevolle hulp die mijn zoon ( en ik ) krijgen.
Ik weet van de hoed en de rand van het programma bij Narconon.
Dat sprak me nou juist heel erg aan !
Sauna en veel vitaminen ( op een gerichte manier ingezet !) helpen het lichaam ontgiften en de geest helder te krijgen wat je anders misschien na een jaar pas bereikt.
Inderdaad zijn de cursussen gebaseerd op 'scientology' materiaal.
De man die ooit in aanraking kwam met dit mateiaal was William Benitez, een drugsverslaafde die in Amerika voor de zoveelste keer in de gevangenis belandde door zijn verslaving. Daar las hij een boek van L Ron Hubbard , dat was rond 1964/65 en toen bestond scientology nog niet eens !!!! Door de boeken van L Ron Hubbard is William Benitez van zijn verslaving af gekomen . Iets wat hem voorheen nooit gelukt was.
Hij ging toen ook andere verslaafden helpen ( in de gevangenis !!)
Hij is eigenlijk de Stichter van NArconon. Met hulp van Ron Hubbard.
Later is pas de Scientology beweging onstaan.

Wat geld betreft : als je bij een prive instelling in behandeling (opname ) gaat in Nederland ben je ongeveer (dat is echt het goedkoopste)3000,00 euro tot ongeveer 6000,00 kwijt per maand. Een gesprek kost al gauw 150 tot 200 euro.

Narconon heeft alleen een begin bedrag gevraagd aan ons omdat wij op bijstands niveau leven.
Dus ...... zijn ze alleen op geld uit ? Nee.

Ik zie mijn zoon om de week. Of in Zutphen of thuis in Amsterdam als hij op weekend komt. Het gaat goed met hem. Ik ben Narconon dankbaar
Groet
Isis

Isis, dat verhaal over het ontstaan klopt: rechtstreeks van de voorlichting die gegeven wordt. Zoals je in mijn voorgaande bericht hebt kunnen lezen waarom ik tegen de sekte als organisatie ben. Bij hoog en bij laag wordt ontkend dat Narconon feitelijk een onderdeel is van de sekte. Tot van de week Julia Rijnvis, hoofd geheime dienst, zich versprak.
Ik heb je ook gezegd dat ik blij ben met iedere afgekickte, en dus voormalige verslaafde.
Narconon suggereert wetenschappelijkheid. Men past methoden toe die zijn bedacht door een amateur. Zoals scion opmerkte: het is een, in mijn ogen onverantwoorde, manier van bezighouden. Afleiden. het gevoel geven dat men met je bezig is. Natrlijk werkt dat! Maar zoals opgemerkt: is het daarvoor nodig om uren in een sauna te zitten? Elke deskundige kan je vertellen dat het zogenaamde uitzweten van drugs onzin is. Toch houdt Narconon aan die uitleg vast. Waarom? LSD en andere in water oplosbare drugs zouden zich opslaan in lichaamsvet. Nonsens! Lariekoek! De pseudowetenschap van Narconon is nou juist bedoeld om indruk op goedgelovige mensen te maken. En het is niet eens zonder risico.
Hoe men met geld omgaat heb ik al verteld: het meeste gaat naar de sekte. Omdat het eigendom van de gebruikte methode bij hen ligt.
Wist je trouwens dat de Purification Rundown ook verplicht moet worden ondergaan door mensen die nog nooit gerookt, gedronken of drugs hebben gebruikt? Wat zouden die mensen nou allemaal uit te zweten hebben? Zelf zegt de sekte dat de Purification Rundown onderdeel is van de religieuze riten. Waar overigens vet voor moet worden betaald.

Ik hoop van harte dat je zoon afkickt. Maar dan wel zonder lid te worden van de sekte. Want dan komt hij, financieel gezien, van de regen in de drup.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Scam of Scientology forum index -> Narconon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: